badförbud och ändrade planer

Standard

Då jag lyckats skaffa mig ett sår som inte vill läka samt en mindre infektion på ankeln lider jag av badförbud. Aningen drygt när det är 30 grader i både luften och i vattnet. Jag har blivit ordinerad av doktor Johan att hålla ankeln så torr som möjligt. Igår fick jag en antibiotikasalva av doktor Julie och såret ser redan bättre ut. Så under de senaste dagarna har jag legat på rummet eller i hängmattan och läst The Historian. Johan har det däremot inte gått någon nöd på, medans jag legat och tyckt synd om mig själv så har han hjälpt Simon mfl att bygga ett hus, badat och letat efter ormar med Mike.

DSC_0451 DSC_0364
DSC_0021 DSC_0260

DSC_0034 - kopia

Vi har fått ändra våra planer angående Australien. Av ekonomiska skäl blir det inget Australienbesök för oss. Inte under denna resan i alla fall. Vi har insett att Austrlien är mycket dyrare än vi först trodde. Vissa (jag) har haft svårare än andra att acceptera denna sanning. Under sin övertala-Linda-till-att-vi-inte-ska-till-Australien-under-denna-resan-kampanj sa Johan och Mike ”Australien ska ingenstanns”, vilket de faktiskt har rätt i. Vi hade ju kunnat åka dit nu men då hade vi fått strunta i Nya Zeeland och Afrika, vilket vi absolut inte vill. Därför beslöt vi oss för att utforska Australien vid att annat tillfälle.

Då monsunperioden närmar sig så tänkte vi istället för att åka till Indonesien åka till Nya Zeeland redan nu. Nu och nu, om ett par veckor då. Sommaren ska visst vara påväg dit och när vi är nöjda med Nya Zeeland åker vi norrut igen till Indonesien (vi måste ändå flyga via Singapore eller Dubai sen när vi ska till Afrika så det blir ingen omväg direkt).

pusshaj!

 

2 responses »

  1. Hyfsat nice läge:)!!! Kan knappast bli bättre!
    Härligt att höra att allt är bra fortf. Var rädd om ditt sår bara så det inte blir värre!
    Puss och kram på er!

Kommentera

