Malapascua

Bild

Malapascua

Tiden här på Malupascua börjar dra mot sitt slut. Det har varit härliga veckor här på ön. Vi har mest tagit det lugnt, snorklat ett par gånger om dagen utanför vår bungalow, ätit god mat och druckit billig rom i ansvarsfulla mängder.
Igår när vi snorklade hämnade vi mitt i ett fiskstim, fiskarna påminde om små sillar och var till antalet flera flera tusen. Först blev vi lite skrämda då tanken slog oss att de kanske var jagade av en större rovfisk men inte denna gången. De simmade runt oss ett par minuter och vi svor lite åt att vi inte hade kameran med oss. Senare på eftermiddagen lyckades bli omringade av fiskarna igen och fick denna gång med dom på film. Senare under snorkelturen blev jag attackerad av en clowfisk, modell större, han tyckte väl att jag kom för nära han bo. Han bet mig i pannan så att det börja blöda. Det tyckte Johan vad kul.

Fast att jag lyckats bli biten av en kräfta, en krabba och en clowfisk så är jag glad att vi åkte till Filippinerna, även om djuren inte uppskattat min närvaro.

pusshaj!

2 responses »

  1. WOW, låter som ni har det helt underbart!
    Är helt ofattbart för oss här hemma allt som ni upplever tillsammans, att det finns en sådan del av världen också.
    Tänk på alla fina minnen som ni kommer att vårda hela livet!
    Var rädda om er!
    Pusshaj!

  2. Det ser helt underbart ut!
    Sa till hanna häromdagen att vi borde sälja lägenheten o köra en sista stor resa innan familj ska tillverkas;)
    Fortsätt att lägga ut massvis med bilder så man kan drömma lite till!
    O njut konstant!

Kommentera

